Thursday, November 30, 2006

Piima sees

Viimasel ajal on igal pool suur udu, elaks nagu piima sees. Eile näiteks tulin sellise bussiga koju, mis peatab kaugemal (nimelt muidu sõidan bussiga, mis peatab mu maja ees) ja ma pidin kõndima teatud maa koduni. Isver susver, mitte midagi ei näinud. Sel teelõigul käivad ka veel teetööd nii, et jalgealune oli konarlik ja nähtavus null. Lahe. Nende teetöödega on asi vist nii, et kui siin on võimalik seda teha märtsist detsemrini, siis teevad nad seda viis korda aeglasemalt. Sellel väiksel lõigil käib remont suve algusest, kuid ikka pole valmis. Kuid nende töö stiili juures pole ka imestada, seitse teevad suitsu ja vahivad, kuidas üks töötab. Algul mõtlesin, et äkki on neil tööpaus ja muidu ikka teevad kõik tööd. Nüüdseks aga olen aru saanud, et nende töötegemine ongi üks suur paus hommikust õhtuni.
Aga uduga seoses see, et kui nii jätkub, siis ei saa ma homsest ilutulestikku näha. Homme on nimelt suur tähtis püha, rumeenlaste iseseisvuspäev. Aastal 1918 suur kuningas, kes iganes, võitis Transilvaania ungarlaste käest ning liitis selle ülejäänud Rumeeniaga. Nii, et suur ja tähtis püha. Kuid õitsva kapitalismi tingimustes eraettevõtted töötavad täiega. Näiteks on mul hambaoperatsioon homme kell 19.30. Nii, et pole see nii püha midagi, kui on võimalus raha teenida.
Vägivalla vastase kampaania raames avati täna fotonäitus ühes suht populaarses baaris. Omanik tuli välja väga laheda ideega, et panna fotod läbipaistva kaitse all põrandale otse esimesse koridor, kustkaudu baari sisse saab. Väga lahe mõte. Kuigi inimesed kartsid neile peale astuda, siis köitis see nende tähelepanu palju rohkem kui mõni pilt seinal seda oleks teinud. Lisaks ühes ruumis näidati ka minu ja Anna tehtud presentatsiooni. Nii äge. Ja kõik kiitsid, et lahe presentatsioon ja good job jne. Selline hea tunne tuli sisse. Ainuke häiriv asi oli suitsuhais, millega ma enam üldse harjunud pole. Nii ammu pole suitsuses kohas käinud. Kohe fuika.
Okei, meil on külaline, mingi Tibu sõps ja töökaaslane. Tegin neile just süüa ja sain kiita oma kokaoskuste poolest. Nüüd vast hakkame filmi vaatama ja siis nad lähevad öise rongiga Oradeasse. Mina jään aga siia.

No comments: