Monday, April 24, 2006

appike

ei tea, kust küll on võimalik suure ilusa päikese ja sooja ilmaga endale külmetus muretseda, aga võta näpust, mul see õnnestus. nimelt täna hommikul ärkasin üles ja tundsin, et olen haige. eile köhisin ka nats, kuid täna on vist väike palavik ka. ja aevastan nagu kunksmoor selles multikas, kus ta haigeks ennast tegi:) loodan, et saan varsti terveks, sest mul reedel juba esinemine. pealegi tibor hoolitseb mu eest, tegi teed ja tormas apteeki ja poodi mulle head-paremat tooma. kuigi apteegist tuli ta tagasi mingi ilge fancy pancy köharohu siirupiga. ei tea kas rohi on tõesti hea (toimeaine ambroksool) või mingi saksa ravimifirma nimi ajab hinna kõrgeks, kuid see väike pudel siirupit oli mingi üle 70 krooni. ega ma tegelt ei mäleta, mis hinnaga eestis köharohi on, kuid see siin tundus mulle kallis. eriti võrreldes muude rohtudega, sest nt kohalik paratsetamool (20 tbl, 500mg) maksis vaid 7krooni. vot nii.
aga mis ma siin virisen, pean üldse õnne tänama, et apteek lahti oli. sest praegu on rumeenlastel munapühad ja enamus kohti on paar viimast päeva kinni olnud. laupäeval tahtsime välja sööma minna ja oma kodu ümbruses ei leidnud ühtki söögikohta, mis avatud oleks. ainult kirikud on lahti ja üleslöödud rahvamass voorib sinna. aga eks vist ikka kirikusse minekuks tõmmatakse paremad riided selga. nii, et on põhjust üleslöömiseks.
ega ma suurt rumeenlaste munapüha kommetest tea, sest siinsed ungarlased neid ei pea. kuid vähemalt süüa tehakse palju selleks. vähemalt meie rumeenlasest nö korterinaaber vuhkis küll kokata niimiskole(....hihii...mis sõna see oli...tiiu juba eile ütles, et mul eesti keelel on aktsent juures)ja peale söömise ollakse perega ja lähedastega ja käiakse kirikus ja puhatakse. ma arvan. vähemalt koolides on küll vaheag. aga eks ma uuri järgi täpsemalt. võib olla kärt teab :)

No comments: