Tuesday, April 04, 2006

Pühepäeval kirjutatu

Emme kaebas, et ma pole ammu midagi oma blogi lisanud. Kui järele mõelda, siis on tal õigus…nagu enamus kordadest, kui ta mulle mingi märkuse teeb  kuid mul tihti peale pole aega või pole netti käepärast…kuigi ma tööd veel ei tee, siis võtab mu social life suure osa mu ajast…nädalavahetuse olin ma oradeas ja kui teised vormelit vaatasid, mõtlesin mina, et kasutan aega otstarbekalt ja kirjutan natuke oma siinsest elust...

Eelmisest nädalast kolm päeva veetsin Clujis ning nüüd olen jälle tagasi oradeas…jälle natuke rongisõitu…kuigi seekord me ei proovinudki jänest sõita, vaid kirjuostsime pileti, sest see on mingi selline reedepäevane rong, mis on nats odavam, näeb välja kuus korda hullem kui tavaline rong ja mis on puupüsti inimesi täis…loogika käib nii, et kui pileti varem nats ostad, siis saad istekoha, kuid kui vahetult enne, siis võid ülikitsas vahekäigus kolm tundi püsti seista ja tunda, kuid kõik inimesed sust mööda saalivad…aga nii hullusti meil ei läinud, me saime istekohad….kuigi ega see ka eriti lõbus polnud, sest kambrike vagunis suht väike ja umbne ning sa pead seda jagama veel seitsme inimesega….kuigi meie reisikaaslased olid suht ok ja reisi lõpuks olid kõik sõbrunenud ja arutasid maailma asju…siin üldse näeb tihemini seda, et võõrad inimesed omavahel kohe rääkima hakkavad…vähesed hoiavad omaette…aga selles rongis ma nägin esimest korda ka kaupmehi…need on seuksed tüübid, kes teevad kambrikese ukse lahti, panevad igast mõttetut tavaari sinu sülle ja siis tõmbavad ukse kinni…siis nad lähevad ära ja annavad sulle ja su reisikaaslastele natuke aega tavaariga tutvuda ja kui soovid midagi…nt pastaka, küünelõikaja ja välgumihkli komplekti või suurte nõelade komplekti või mõnda pühaku pildiga postkaarti, siis võid selle asja võtta ja mehele raha anda…kui ei soovi, siis ta võtab sult tavaari ära ja läheb seda edasi pakkuma teistesse kambrikestesse…vot nii….
Aga rongi sõidu puhul on plussiks see, et kui tahad võid ringi käia ning rongi akna avada ning imekaunist transilvaania loodust nautida…clujist oradeasse sõites läheb rong läbi ülilahedate mägede, kus vaade avaneb kaugele kaugele…erinevad mäekesed ja nõlvad, kus lambaid karjatatakse ning kuhu mõned inimesed on oma väiksed majakesed püsti pannud…leidub ka metsatukkasid, koski ja kiviseid kaljusid…suvel on meil plaan mägedesse matkama ja telkima minna…

No comments: