Tuesday, April 04, 2006

Dacia

Rumeenia rahvusauto või ka rahvaauto on Dacia (nüüd on see mingil määral Renault omanduses, kuid siiski)…daciaid võib näha igal pool ja igasuguseid…neid, mis vaevu liiguvad või ka päris uusi, mis suht okei on…
Tibori vanematel on selline suht vana Dacia (sama vana kui mina…aga kinnitan, et ma olen paremas korras:), millega sõitmine on päris omaette elamus…kui kiirendada üle 80 km tunnis, siis on selline tunne, et see tõuseb õhku ja läheb lendu…vähemalt hääl on küll samasugune nagu easyjet teeb õhku tõustes :)
Ja isegi kui lendu ei lähe, siis tundub see suht ebaturvaline…isegi turvavööd pole mõtet peale panna, sest see on ülipikk ja mitte reguleeritav ning hoiab istme küljes kinni võib olla mõnd suurt ja paksu meest…aga kõigest sellest hoolimata, arvasin, et ma peaks proovima daciaga sõitmist…hiihii…valisin alustuseks pisut vaiksema koha liikluse mõttes…päris sõidetav oli, kuid pidurit peab vajutama nii kõvasti, et asi mõikaks….ma pole sellega harjunud ja esimene kord mõtlesin et pidurid ei tööta ja igaks juhuks pistsin karjuma…siis aga selgus, et tuleb lihtsalt jõudu kasutada.. selge, kui jõudu, siis jõudu… ja ma jätsin karjumise järgi ja sõitsin edasi…vot selline oli mu kogemus daciaga..
Aga muidu daciaga on selline värk, et nad lähevad kogu aeg katki ja neid peab kogu aeg putitama…töökindlus pole nende parim omadus…seega võib tihtipeale näha, kuidas punase fooritule taga ootavas suures autorivis mõni Dacia omanik autost välja tuleb, kapoti avab, natuke kõpitseb, kapoti sulgeb ja autosse tagasi istub, et siis rohelise tulles rahulikult edasi sõita…ja seda kõike ühe punase ajal….kuid samas olla Clujis ka nähtud trammijuhti, kes päise päeva ajal täis trammi juhtides tõmbas foori taga pidurid peale, läks trammist välja pirukaid ostma ning õigeaegselt veel tagasi jõudis….vot milline aja kokkuhoid…hihi…siin on üldse nende valgusfooridega suht lahe, sest tihtipeale kollast tuld ei ole, vaid sekundid jooksevad foori kohal, et sa saaksid näha kui kaua aega pead veel ootama teist värvi tuld….nii, et kui tead, et jõuad pirukad 55 sek jooksul ära osta, siis palun väga…vot nii…. Kuigi üldise elustiili, mis pole üldsegi nii täpne ja korrektne, on need valgusfoorid natuke naljakad…

No comments: